Irland

Bor för närvarande på Irland, kom hit i slutet av juni vilket snart blir hela tre månader. Tiden går läskigt fort!
Någon gång april la jag in mitt CV på toplanuagejobs.se, dagen efter ringde det på telefonen och det var någon från Manpower som var i andra änden. Han frågade om jag skulle vara intresserad av att jobba på IBM i Dublin. Tja visst.. det skulle det väl, svarade jag.
Gjorde något teknsikt tester online, ärligt talat förstog jag inte ett smack av det testet. Men tydligen var jag redo för intervju, som även den gick sisådär då jag var nervös och ovan på engelskan. De var ändå nöjda med mig. En vecka efter första samtalet var det klart, 27 juni ska jag infinna mig i receptionen på IBM i Dublin.
Detta är mitt första "riktiga" arbete och jag började mitt arbete två veckor efter studenten. Var lite nervös innan, men jag tror detta gör det lättare att få jobb i Sverige sen när jag kommer hem efter ett år. Kunde lika gärna suttit arbetslös fortfarande.
Kommer med mer detaljerade inlägg i framtiden, och givetvis: bilder.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0